kultúrne a sebavedomé mesto
Plnenie plánu
- Dokončené 20%
- V procese 65%
- Neotvorené 15%
Kultúra, to nie je len umenie. To je aj čistota, stav verejných priestranstiev, kultúrnosť obyvateľov a svetovosť nášho mesta.
Aká je identita Žiliny? Nie je to jednoduchá otázka. Historicky bola centrom obchodu, križovatkou ciest, mestom na sútoku troch riek, dopravným uzlom. Dnes je to mesto nezávislej kultúry, kvalitného futbalu, automobilového priemyslu s veľkým technologickým potenciálom.
Osobne vnímam Žilinu ako mesto príležitostí. Žilina má bohatú kultúrnu minulosť a ešte lepšiu budúcnosť pred sebou. To podstatné je ešte len pred nami. Ak budeme chcieť. Snažíme sa podporiť vznik kultúry priamo v meste, od miestnych tvorcov. Mesto musí ísť samo príkladom v kultúre aj kultúrnosti. Kultúra nie je len umenie. Kultúrou sú aj architektonické súťaže na verejné stavby a istá svetovosť, ktorá kedysi k Žiline patrila a právom patrí aj dnes. O to sa dnes snažíme.
Identita mesta
V procese
Zobraziť viac
Založili sme Regionálnu radu spolupráce, ktorá združuje mestá a obce Horného Považia. Na tejto identite stavia aj kreatívna idea našej prihlášky na Európske Hlavné mesto kultúry 2026.
Dokončené
Zobraziť viac
V procese
Cieľom mesta v najbližších rokoch by malo byť vytvorenie jasnej identity a silnej značky mesta Žilina, ktorá by bola komunikovaná smerom von k partnerom a organizáciám, ale aj smerom dovnútra k vlastným občanom.
Zobraziť viac
Na tejto úlohe aktuálne pracuje realizačný tím v rámci prípravy žilinskej prihlášky na Európske Hlavné mesto kultúry 2026.
Neotvorené
Za týmto cieľom je potrebné zorganizovať kvalitatívny aj kvantitatívny prieskum na reprezentatívnej a širokej vzorke obyvateľov mesta, s cieľom jasne identifikovať jednotlivé identity, tak ako ich cítia samotní Žilinčania.
Zobraziť viac
Takýto prieskum bude súčasťou tvorby stratégie Kreatívna Žilina 2035, ktorú bude mesto spracovávať v 1. polroku 2021.
V procese
Následným krokom je otvorená verejná diskusia o výstupoch prieskumov a správnom nastavení unikátnej a spoločensky široko akceptovanej identity nášho mesta.
Zobraziť viac
Na túto tému prebiehajú diskusie v rámci odbornej kultúrnej verejnosti. Akonáhle budú jasne ucelené návrhy, diskusia sa rozšíri aj na širšiu žilinskú verejnosť.
V procese
Finálnym krokom celého procesu je zadanie tvorby vizuálnej a obsahovej identity mesta Žiliny, s cieľom vytvorenia ucelenej, dlhodobej, marketingovej komunikácie značky mesta.
Zobraziť viac
Na tejto úlohe aktuálne pracuje realizačný tím v rámci prípravy žilinskej prihlášky na Európske Hlavné mesto kultúry 2026.
V procese
Výsledkom by malo byť niekoľko návrhov, pričom o konečnom víťazovi rozhodne samotná žilinská verejnosť.
Zobraziť viac
Na tejto úlohe aktuálne pracuje realizačný tím v rámci prípravy žilinskej prihlášky na Európske Hlavné mesto kultúry 2026.
V procese
Vytvorením jasnej značky a dlhodobo komunikovanej identity mesta sa Žilina stane čitateľnejším a konkurencieschopnejším partnerom pre potenciálnych investorov, zahraničných aj domácich turistov, spolupracujúce organizácie, aj vlastných občanov.
Zobraziť viac
Na tejto úlohe aktuálne pracuje realizačný tím v rámci prípravy žilinskej prihlášky na Európske Hlavné mesto kultúry 2026.
V procese
Spojí nás vedomie našej spoločnej unikátnej identity, ako komunity Žilinčanov a s tým súvisiaca hrdosť na to, kým sme.
Zobraziť viac
Na tomto cieli aktuálne pracuje realizačný tím v rámci prípravy žilinskej prihlášky na Európske Hlavné mesto kultúry 2026.
Kultúra
V procese
Podpora vzniku kultúry priamo v Žiline. Teda podpora miestnych kapiel, výtvarníkov, miestnych tanečných zoskupení, vznik diel a hier, podpora ateliérov a kreatívneho priemyslu.
Zobraziť viac
V procese
Zobraziť viac
V procese
Zobraziť viac
V procese
Zobraziť viac
Neotvorené
Zobraziť viac
Neotvorené
Zobraziť viac
Dokončené
Zobraziť viac
V procese
Zobraziť viac
Dokončené
Zobraziť viac
Dokončené
Zobraziť viac
V procese
Zobraziť viac
ĎALŠIE OPATRENIA V TEJTO OBLASTI – NAD RÁMEC PLÁNU ZA:
Mesto Žilina si podalo prihlášku o Európske hlavné mesto kultúry 2026, zriadili sme realizačný tím, ktorý na tomto projekte aktívne pracuje.
Začali sme bojovať s reklamným smogom, stretli sme sa s reklamnými spoločnosťami s cieľom nájsť udržateľné riešenie do budúcnosti.
V júni 2020 Mesto predstavilo princípy reklamy v Mestskej pamiatkovej rezervácii Žilina.
V spolupráci so samotnými stánkármi sme pripravili nový koncept vianočných trhov, aj spôsob výberu dodávateľov.
Zahájili sme intenzívnejšiu komunikáciu s partnerskými mestami v zahraničí, absolvovali sme viaceré osobné návštevy s ich zástupcami a priniesli množstvo inšpirácie pre Žilinu.